online design

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

ما کی هستیم و از کجا پدید آمدیم ؟! ما یه تیم گرافیکی باحالیم که تو ساخت و طراحی پروژه های گرافیکی از جمله طراحی و چاپ بروشور ، طراحی و چاپ کارت ویزیت ، طراحی و چاپ تراکت ، طراحی لوگو ، بنر ، عکس نوشته و خلاصه هر چی که به ذهنتون برسه تسلط داشتیم . در نتیجه تصمیم گرفتیم بیایم یه وبلاگ بزنیم تا بتونیم از این طریق نیاز های بازار کار رو برطرف کنیم و البته طراحی گرافیکی با هزینه های باورنکردنی و ارزون رو باب کنیم :)

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۹
آذر

طراحی گرافیکی انتخابات مجلس

در اشاره به استفاده از گرافیک اطلاع رسان در ایران از چند مثال کاربردی یاد می شود.به عنوان مثال تهیه نقشه هایی با تعیین حوزه های انتخابیه روی آن و درج آن در سایتها و نیز در خیابانهای اصلی، یک استفاده ساده از گرافیک اطلاع رسان صورت می گیرد که طی آن، توزیع منطقی تری بین رأی دهندگان در حوزه های انتخابیه صورت می گیرد.


از دیگر کاربردهای گرافیک اطلاع رسان در انتخابات، تشریح بصری فرآیند دادن رأی و تهیه و نصب آن به صورت بنر، استند و… در مقابل حوزه های انتخابیه برای رأی اولیه ها، افراد کم سواد و بیسواد و… است.


حین، قبل و بعد از انتخابات نیز به راحتی می توان از این ابزار موثر در مسیر اطلاع رسانی در خصوص کلیه اطلاعاتی که به صورت شفاهی و نوشتاری در خصوص انتخابات ارائه می شود می توان بهره گرفت ؛ از تعداد نامزدها ، تعداد شرکت کنندگان ، میزان مشارکت، برندگان و بازندگان و… .
بند اخیر، به کلیه رسانه ها در انواع مختلف توصیه می شود.
امکان اینفوگرافیک اطلاع رسانی نتایج نظرسنجی ها و…از جمله کاربردهای گرافیک اطلاع رسان در حوزه انتخابات است که به مراکز نظرسنجی و… پیشنهاد می شود.

انتخابات مجلس

طراحی گرافیکی فعالیت های رسانه ای انتخابات مجلس


نگاهی به فعالیتهای رسانه ها، مراکز و موسسات نظرسنجی، متولیان برگزاری انتخابات و… در ایران نشان می دهد که ضروری است تا از توان و پتانسیلهای گرافیک اطلاع رسان در کشور به خصوص در دوره انتخابات استفاده شود. استفاده از این ابزار، علاوه بر رسانه ها، متولیان برگزاری انتخابات و… به خود نامزدهای انتخاباتی در ارائه رزومه، عملکرد و… پیشنهاد می شود.

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : infographics.ir/6211-کاربرد-گرافیک-اطلاع-رسان-در-انتخابات.html

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۸
آذر

طراحی اینفوگرافیک انتخابات مجلس

نگاهی به میزان بهره گیری از نمادها و گرافیک اطلاع رسان در حوزه سیاسی در ایران نشان می دهد که از این ابزار بصری به ویژه در انتخابات چندان بهره گرفته نمی شود. در حالی که از آن به راحتی و به شکلی اثرگذار می توان در مسیر اهداف انتخاباتی بهره گرفت.
در حالی که انتخابات ۷ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پشت سرنهاده شده ولی همچنان انتخابات اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و دیگر انتخابات پیش روست، آنچه در این یادداشت به آن اشاره می شود، توجه بخشی به متولیان برگزاری انتخابات، مراکز و موسسات اینقوگرافیک نظرسنجی ، نامزدهای انتخاباتی ، رسانه ها و… در خصوص بهره گیری از گرافیک اطلاع رسان و ظرفیتهای آن در این حوزه است.

انتخابات مجلس

طراحی اینفوگرافیک انتخاباتی رایگان


گرافیک اطلاع رسان یک ابزار مناسب در اختیار رسانه ها در معرفی احزاب انتخاباتی، معرفی نامزدها اعم از سوابق و رزومه ، ارائه عملکردها ، مقایسه بین دوره های انتخاباتی از جنبه های مختلف ، ارائه رویکردها ، شعارها و دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی ، ارائه نتایج پیشی بینی ها و نیز نتایج نظرسنجی ها، شرایط رأی دهندگان ، نحوه برگزاری انتخابات و تبیین فرآیند آن ، اعلام نتایج انتخابات و… است . این به این معنی است که گرافیک اطلاع رسان در کلیه مراحل پیش ، حین و پس از انتخابات دارای کاربرد و اثرگذاری است.
ابتدا روی سخن با متولیان برگزاری انتخابات است که از این ابزار به راحتی می توانستند و می توانند برای اطلاع رسانی ، آموزشی و… در مسیر برگزاری هرچه بهتر انتخابات استفاده کنند. پیش از اشاره به قابلیتهای اینفوگرافیک اطلاع رسان در حوزه انتخابات، نیاز به تأکید است که برای کمک موثرتر به رأی دهندگان و حوزه های انتخابیه در شمارش آرا ، می توان برگه های رأی در ایران را بصری کرد . حتی در خصوص روش الکترونیکی احتمالی نیز این روش توصیه می شود. نگاهی به استفاده از تصاویر و نمادها در برگه های رأی جهان نشان می دهد که بسیاری از کشورهای جهان به ویژه آنها که از مشکل کم سوادی و بیسوادی رنج می برند، دارای برگه های رأی بصری در انتخابات خود هستند .

اگر قصد شرکت در انتخابات را دارید طراحی اینفوگرافیک و طراحی گرافیکی تبلیغات خود را با خیال آسوده به ما بسپارید .

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۷
آذر

چالش های طراحی اینفوگرافیک خلاقانه

بخش دوم

● چالش ورود غیرعلمی
تب بهره گیری از اینفوگرافیک و تقاضای بالا برای تولید در این حوزه، سبب شده تا بعضاً افراد بدون یا با حداقل دانش علمی و فقط با تسلط به نرم افزارها در حوزه اینفوگرافیک وارد این حوزه شوند و با خطا و آزمایش در این حوزه حرکت کنند و بعضا با روشها و نگاههای غیرعلمی خود، به ایجاد بدعتهایی در این خصوص اقدام کرده اند که گاه با پذیرش عمومی نیز روبرو شده که با اصول علمی و استانداردهای بین المللی سازگار نیست.
به عنوان نمونه اینفوگرافیک با کاریکاتور که تمرکز آن بر اغراق اعم از بزرگنمایی و کوچک نمایی است سازگار نیست چراکه باید کاملا پایبند به واقعیت باشد، در حالی که سبکهایی را به لحاظ اجرا شاهد هستیم که با همه موضوعات و رویدادها با فضایی «فان» و طنز گونه برخورد می کندن (گرچه ممکن است بنا بر ضرورت و موضوع اینفوگرافیک ، مثلا برای کودکان فضاسازی شاد و انتزاعی تر به آن اثر بخشید ولی برای موضوعی همچون حادثه تروریستی تهران نمی توان از چنین فضایی بهره گرفت در حالی که برخی آثار تولیدی، عکس این مساله را نشان داده است).

سفارش طراحی گرافیکی

● چالش عدم کار تیمی در طراحی اینفوگرافیک
تولید اینفوگرافیک در ایران علی رغم تولید آن به صورت تیمی در جهان، عمدتا به صورت انفرادی یا با حضور تعداد بسیار محدودی از افراد تولید می شود. اینفوگرافیک حاصل کار تیمی است و لازمه آن داشتن واحد اینفوگرافیک در رسانه هاست و اعضای تیم مربوطه با تخصصهای مختلف است. در حالی که رسانه های محدودی در ایران دارای تیم اینفوگرافیک هستند.
گرچه رسانه ها بخشی را در سایت خود یا در صفحه روزنامه شان به اینفوگرافیک اختصاص داده اند ولی این آثار با ارائه اطلاعات به یاری یک طراح (عاری از اینکه مسلط به اینفوگرافیک باشد یا خیر) تولید می شوند.
قطعا با باور بیشتر مدیران به حوزه اینفوگرافیک و نیوزگرافیک و قابلیتهای آن و انجام سرمایه گذاریهای لازم در این خصوص ، ایجاد واحدی خاص این حوزه در این رسانه ها و آثار تولیدی در این خصوص ، وضعیت بهتری می یابند.

● چالش تولید نیوزگرافیک
رسانه های کشور در واکنش به حوادث مهم، واکنش گرافیکی حرفه ای در قالب نیوزگرافیک نشان نمی دهند و در صورت تولید نیز روند واکنش به آن بسیار کند و ضعیف است که به نظر می رسد این مهم می تواند در کیفیت آثار تولیدی و انتقال محتوا به مخاطبان موثر باشند. علاوه بر اینها، اینفوگرافیک در ایران با چالشهای دیگری نیز روبروست.

سفارش طراحی گرافیکی

● چالش عدم تنوع
اینفوگرافیک دارای انواع مختلفی است که در ایران فقط تمرکز بر نوع ایستا و در یکسال اخیر، موشن اینفوگرافیک است که به اشتباه موشن گرافیک یاد می شود. موشن گرافیک یک اصطلاح عام برای گرافیک‌های متحرک است در حالی که موشن اینفوگرافیک ، اینفوگرافیکهای متحرک هستند.
اینفوگرافیکهای «برهم کنشی و یا تعاملی» ، فیزیکال یا حجمی، نوری و لیزری، اینفوگرافیتی، آنلاین اینفوگرافیک و… انواع دیگر اینفوگرافیک هستند که علی رغم کاربردهای بسیار آنها، در ایران کمتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند.

بررسی چالش های سفارش طراحی اینفوگرافیک

● چالش سرفصل‌ها و منابع درسی دانشگاهی و اینفوگرافیک دانشگاهی
با اینکه در برخی دانشگاههای کشور، درسی مرتبط با نیوزگرافیک و اینفوگرافیک گنجانده شده (به عنوان یک اتفاق مثبت) ولی همچنان در این سرفصلها، خلطی بین نیوزگرافیک و اینفوگرافیک مشاهده شده و بین منابع عنوان شده با سرفصلها، انطباقی بین آنها دیده نمی شود که قطعا اساتید و دانشجویان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سفارش طراحی گرافیکی

● چالش تولیدات علمی
در دو سال اخیر، علاقمندی دانشجویان به حوزه اینفوگرافیک بیشتر شده ولی بعضاً به دلیل عدم هدایتهای لازم علمی، نتایج آثار از کیفیت علمی کافی برخوردار نیست و در صورت تولید آثار علمی، نتایج آن به کتابها و دیگر تولیدات علمی منجر نمی شود. با وجود برخی کتابهای تألیف و ترجمه موجود مرتبط، ورود به تألیف و ترجمه کتاب در این حوزه ضروری است و توجه بیش از پیش فعالان این حوزه را می طلبد.
امید است با مرتفع شدن این چالشها، حوزه اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در ایران به خصوص در حوزه مطبوعات با بهبود شرایط روبرو شود. همچنین امید می رود با گرایش رسانه ها به حوزه دیتاژورنالیسم، فرایند تولید داده به اطلاعات و بصری شدن آنها نیز جریان حرفه ای تری به خود بگیرد.

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : Infographics.ir/8523-چالش‌های-اینفوگرافیک-در-مطبوعات-ایرا.html

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۶
آذر

چالش های چگونگی طراحی اینفوگرافیک

بخش اول

اینفوگرافیک (infographic) یا همان information graphic که در حال حاضر در ایران نام های بسیاری به خود گرفته، در تاریخ مطبوعات پیشینه ای بیش از ربع قرن دارد. از دهه ۳۰ به این سو، نمونه هایی ولو بسیار ساده و ضعیف از اینفوگرافیک در مطبوعات ایران مشاهده می شود که با اهداف مختلفی تولید و استفاده شده اند. تاریخ مدرن اینفوگرافیک در ایران، خود را به تلاشهای مجموعه «همشهری» و پس از آن «خورشید» در اوایل دهه ۸۰ مدیون است. هرچند این تلاشها با شدت و ضعف بر این فرایند موثر بوده اند، ولی از اوایل دهه ۹۰، حضور رسانه های آنلاین همچون نسیم، خبرآنلاین و … به این جریان قوت بخشیده است.
طی دوسال اخیر، با ورود روابط عمومی ها به این حوزه و افزایش شرکت های تولید اینفوگرافیک و موشن اینفوگرافیک و تلاشهای صورت گرفته برای تدریس، بهره گیری از این حوزه جنبه عام تری یافته و توسعه بیشتری یافته است. علی رغم این تحولات، اینفوگرافیک در ایران با چالش‌هایی روبرو است.

طراحی اینفوگرافیک رایگان

● چالش انتخاب نام
اینفوگرافیک در ایران که قریب به ۱۳ سال از عمر تجربه زندگی مدرن آن می گذرد، هنوز با چالش انتخاب نام روبرو است. اینفوگرافیک در ایران با چالش نامهای مختلف روبرو است و از آن به اطلاع نگاشت، داده نما ، گرافیک اطلاع رسان ، گرافیک اطلاعاتی، داده های دیدنی و… یاد می شود. هنوز در بین عامه مردم، اهالی فن و فرهنگستان ادب، اتفاق آرا برای نام در این خصوص دیده نمی شود.

طراحی اینفوگرافیک رایگان

چالش های چگونگی طراحی اینفوگرافیک رایگان

● خلط نیوزگرافیک و اینفوگرافیک
علی رغم تفاوت نیوزگرافیک با اینفوگرافیک (با توجه به تفاوت بین اطلاع و خبر)، در ایران مرزی بین این دو وجود ندارد و از همگی به عنوان اینفوگرافیک یاد می شود. نیوزگرافیک در پی یک حادثه با یک یا چند ارزش خبری تهیه می شود و حادثه مربوطه را روایت بصری می کند در حالی که تمرکز اینفوگرافیک بر اطلاعات و انتقال اطلاعات به مخاطبان و کاربران است.

طراحی اینفوگرافیک رایگان

● چالش دسترسی به اطلاعات و طراحی اینفوگرافیک سازمانی
بعضا دسترسی به اطلاعات و داده ها با سهولت همراه نیست و تناقض آمار، خود یک چالش در این مسیر است. امید است همکاری سازمانهای مختلف با سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات بتواند در این مسیر موثر باشد.

برای ثبت سفارش طراحی گرافیکی و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : infographics.ir/8523-چالش‌های-اینفوگرافیک-در-مطبوعات-ایرا.html

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۵
آذر

انواع اینفوگرافیک


اینفوگرافیک تایم لاین (برحسب زمان) : Time Line
بیشتر وقتایی از این اینفوگرافیک استفاده می‌کنیم که بخواهیم اتفاقاتی که در یک بازۀ زمانی رخ داده را به نمایش بگذاریم. اغلب به صورت افقی طراحی می‌شود.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک فلوچارت و فرآیند : (Flowchart / Process)
این مدل از اینفوگرافیک برای نمایش فرایندهای تولیدی به کار می‌رود. معمولا از یک نقطه شروع و با شرح فرایند ادامه می‌یابد و در نقطه پایان نتیجه فرایند را نمایش می‌دهد. اما باید از کل فرایند شناخت دقیق داشته باشید.

طراحی انواع اینفوگرافیک

بصری سازی داده‌ها : (Data Visualization)
با بصری کردن مقدارها از طریق جدول یا نمودار به راحتی می‌توان اطلاعات عددی و آماری را در اختیار مخاطب قرار داد.

طراحی انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک اطلاع‌رسانی : (Informational/List)
نمایشگر یک سری اطلاعات جدا از هم و با موضوع یکسان است. در این نوع از اینفوگرافیک، محتوا دسته‌بندی می‌شود و بر نقاط مهم و کلیدی با استفاده از رنگ، شکل و اندازه تاکید می‌شود.

استفاده از انواع نمودارها : (Mixed chart)
وقتی استفاده می‌شود که آمار و ارقام زیادی داشته باشیم. در این مدل اینفوگرافی از انواع نمودارهای دایره‌ی، خطی و حتی وکتورها برای نمایش این ارقام استفاده می شود.

طراحی اینفوگرافیک مقایسه ای : (Comparison)
زمانی که بخواهیم بین دو فرد، کالا، ایده و اتفاق مقایسه ای انجام دهیم از این مدل اینفوگرافی استفاده می‌کنیم. تضادها و شباهت هایشان، مزایای و معایب‌شان نسبت به یکدیگر کامل گویای هدف شما خواهد بود

.

موقعیت مکانی : (Location)
زمانی که بخواهیم شاخصه ای رو در موقعیت های مکانی منطقه ای یا کشوری به نمایش بگذاریم که اغلب جنبۀ مقایسه ایی دارند از این اینفوگرافیک استفاده می‌کنیم و معمولا از نقشه و آیکون های رنگی برای ساده سازی راهنمای نقشه استفاده می کنیم.

عکس واقعی : (Photographic)
ترکیبی از عکس، متن و اِلِمان های گرافیکی ساده است و معمولا از یک تصویر با کیفیت در پس زمینه استفاده می شود.

اینفوگرافیک آناتومی : (Anantomical)
یکی از بهترین روش ها برای توصیف جزییات به جای اینکه بخواهیم از یک لیست برای توضیحات استفاده کنیم روی تصویر ، با توضیحی مختصر تک تک قسمت ها رو معرفی می‌کنیم.

نکات کلیدی در طراحی انواع اینفوگرافیک


تم ها :
کمک گرفتن از تم موضوع برای سفارش طراحی اینفوگرافیک یکی از هوشمندانه ترین نکات است . حتما سعی کنید پس زمینه‌ای با تصاویر هم‌خوان داشته باشید.

جدا کننده ها :
جداکننده ها شامل خط چین ، شماره، خط صاف و یا انواع شکل با رنگ بندی های متفاوت می‌شود و کاربرد آن جدا کردن قسمت‌های مختلف یک اینفوگرافیک است . اگر بین بخش‌های مختلف مرزی نگذارید مخاطب دچار سردرگمی می‌شود .

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع :https://bnegar.ir/آموزش-اینفوگرافیک-در-پنج-مرحله/

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۴
آذر

آموزش طراحی اینفوگرافیک

آموزش اینفوگرافیک این روزها دغدغه بسیاری از افراد است. در ابتدا باید بدانیم اینفوگرافیک چیست؟
در اصل بیان اطلاعات به روش تصویری را اینفوگرافیک می‌گویند. اینفوگرافیک (Info graphic) کوتاه شده واژۀ (information graphic) است. مغز ما علاقهٔ زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت دیداری دارد و ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل دیداری ذخیره می‌کند. مثلا به سه واژه میز، تلفن و لیوان فکر کنید، چه چیز اول به ذهنتان می‌آید؟ آیا به حروف تشکیل دهنده این واژه‌ها فکر می‌کنید یا به شکل فیزیکی آن‌ها؟ پس همان‌طور که می‌بینید درک و یادگیری صورت فیزیکی و دیداری اطلاعات برای مغز ما به مراتب آسان‌تر از فهم شکل نوشتاری آن‌ها است.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

در حقیقت اینفوگرافیک‌ها برای ساده‌سازی و جذاب کردن اطلاعات به وجود آمد و در بیشتر در زمینه‌های فروش کالا و کسب و کار‌ اینترنتی مورد استقبال قرار گرفت. اگر زبان‌های مختلفی را در نظر بگیریم، یک اینفوگرافیک خوب باید برای همۀ زبان‌ها قابل درک باشد و اطلاعات کافی را در کمتربن زمان در اختیار مخاطبان هم‌زبان بگذارد.

اینفوگرافبک‌ها به 3 دسته تقسیم می شوند که این دسته‌بندی بر اساس شیوۀ پیاده سازی و نحوۀ نمایش اطلاعات به کاربر، عبارتند از:

اینفوگرافیک ایستا : که در آن تمام اطلاعات در یک مرحله به صورت یک تصویر به کاربر نمایش داده می‌شود.


اینفوگرافیک پویا : این دسته از اینفوگرافیک‌ها به صورت متحرک در غالب انیمیشن و به تازگی در شبکه‌های اجتماعی به صورت فایل‌های GIF به کاربر نمایش داده می‌شود.


اینفوگرافیک های تعاملی : این نوع اینفوگرافیک‌ها با کاربر در تعامل بوده و بر اساس انتخاب و داده‌هایی که از کاربر گرفته می‌شود ، اطلاعات را نمایش می‌دهند که معمولا در بستر وب سایت‌ها و یا اپلیکیشن طراحی می‌شود.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

آموزش اصول طراحی اینفوگرافیک

ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با مراحل کلی طراحی اینفوگرافیک حرفه ای آشنا کنیم.

1. انتخاب موضوع جذاب :

مهم‌ترین مرحله انتخاب موضوع است، که باید جذاب و به‌روز باشد. برای شروع می‌توانید از علاقه‌مندی‌هایتان شروع کنید و به دنبال تازه‌ترین مطالب در همان حوزه بگردید. یک راه دیگر این است که از اخبار جدید استفاده کنید، مثلا رنگ سالی که برای دنیای مد و فشن اعلام شده یا جدیدترین بازی‌ یا گجتی که وارد بازار شده است.

2. جمع‌آوری اطلاعات :

جمع‌آوری اطلاعات باید از منابع معتبر و منطبق بر جدیدترین اطلاعات روز باشد. در زمینۀ مطالب علمی بهتر است به وبسایت‌های دولتی و آموزشی (gov. یا (edu.مانند دانشگاه‌ها، که وبسایت‌های امنی برای پیدا کردن اطلاعات دقیق هستند، مراجعه کنید. استفاده از ویکی پدیا توصیه نمی‌شود زیرا منبع علمی مناسبی محسوب نمی‌شود.

3. ابعاد متناسب :

اگر اینفوگرافیک‌ها به صورت عمودی طراحی شوند، حداکثر عرض آن‌ها 1000px و طول آن 10000px باشد و اگر به صورت افقی طراحی شوند، طول آن نباید بیشتر از 700px باشند.
با استفاده از این ابعاد می‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان، فقط با اسکرول کردن یک سمت صفحه ، قادر به مشاهده طرح در صفحه نمایش خود هستند.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

4. تصویرسازی اطلاعات :

تصویرسازی باید به گونه‌ای باشد که اگر تمام متن یک اینفوگرافیک را حذف کنیم، تصویر باقی‌مانده، منظورمان را برساند و از طرفی مرتبط با موضوع اینفوگرافیک باشد. تصاویر انتخابی باید در یک دسته‌بندی قرار گیرد، مثلا اگر از تصاویر واقعی استفاده کردید، دیگر تصاویر انتزاعی را در اینفوگرافیک‌تان به کار نبربد.

الف. تنوع رنگی متناسب :
استفاده از تنوع رنگ مناسب در نمایش اطلاعات بسیار مهم است. اینفوگرافیک‌هایی که تنوع رنگ بسیار بالا ، رنگ های نامناسب و بسیار تیره دارند، هیچ‌گاه مورد علاقۀ مخاطبان نخواهد بود و برای خواندن اطلاعات آن وقت نخواهند گذاشت.

ب.متن کم :
در توضیح موضوع مورد نظرمان باید سعی کنیم از زیاده‌نویسی پرهیز کنیم. بهتر است جملات تا حد ممکن کوتاه و کلیدی باشد. به‌طور کلی در نوشتن اطلاعات باید حد تعادل را رعایت کرد چرا که کم بودن نوشته‌ها باعث می‌شود مفاهیم به طور جامع منتقل نشود و زیاد بودن آن باعث می‌شود که مخاطب به خاطر اشباع اطلاعات از خواندن آن صرف نظر کند.

5. ساختار :

بعد از تعیین داستان و نوع اینفوگرافیک و جمع‌آوری داده‌ها ، باید به بهترین نحو آنها را درکنار یکدیگر قرار داد و سفارش طراحی اینفوگرافیک را طراحی کرد . بدون شک طراحی جذاب یک اینفوگرافی که مخاطب را درگیر خود کند ، نیازمند سال‌ها تجربه و تمرین است و باید توسط طراح اینفوگرافیک حرفه ای انجام شود . اینفوگرافیک باید دارای ساختاری منظم باشد که مخاطب دچار سردرگمی نشود. شرح موضوع و روند انجام آن باید بین نقطۀ شروع و پایان موضوع‌تان و با رعایت تقدم مراحل چیده شوند.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک انواع مختلفی دارد که شما میتوانید به تنهایی و یا ترکیب چند مدل از آن‌ها موضوع خود را به تصویر بکشید. 

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : https://bnegar.ir/آموزش-اینفوگرافیک-در-پنج-مرحله/

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۳
آذر

انتخاب موضوع در اینفوگرافیک

قسمت سوم

۶) بیان اطلاعاتی فراتر از زمینه فعالیت کسب و کار
هنگام تولید محتوا و طراحی اینفوگرافی ، خود را محدود به فضای کاری خود نکنید. پای خود را یک قدم فراتر بگذارید و سراغ مطالب متنوع دیگر نیز بروید. همچنین می توانید بین این موضوعات و فضای کسب و کار خود ارتباطاتی را پیدا کرده و در طراحی اینفوگرافیک به آن اشاره کنید.

به عنوان مثال اگر کسب و کاری در رابطه با خرید و فروش آنلاین دارید ، می توانید اینفوگرافیک هایی در رابطه با تفاوت بازاریابی سنتی و آنلاین منتشر کنید. این اینفوگرافیک مستقیما به معرفی محصول مورد نظر نمی پردازد، بلکه مخاطب را تشویق به بازاریابی آنلاین می کند.

سفارش طراحی اینفوگرافیک


۷) ادغام کردن دو یا چند موضوع
آخرین اصل در طراحی یک اینفوگرافی ادغام دو یا چند موضوع است. این چند موضوع باید از جهاتی باهم مشترک باشند. این روش بسیار کارآمد و گیرا است.

در طراحی اینفوگرافیک زیر چند موضوع و آمار مختلف در رابطه با محیط زیست، در کنار هم بیان شده اند.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

نتیجه گیری انتخاب موضوع در اینفوگرافیک
صرف کردن زمان روی یک طراحی اینفوگرافی و منتشر کردن آن، بدون گرفتن بازخورد مناسب از مخاطب، بسیار دلسرد کننده است. همانند روش های تولید محتوای دیگر، در طراحی اینفوگرافیک نیز رقابت تنگاتنگی بین کسب و کارها وجود دارد. طراحی های اینفوگرافیک را صرفا برای رفع تکلیف انجام ندهید؛ از این اصول گفته شده در این مطلب استفاده کنید و محتوایی تولید کنید که قابلیت دیده شدن داشته باشد.

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : https://graphteam.ir/طراحی-اینفوگرافیک/

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۲
آذر

آموزش اصول طراحی اینفوگرافیک حرفه ای

بخش دوم

۳) تغییر چشم انداز
سوال یا مشکل موجود را به شکلی جدید مطرح کنید تا تاثیرگذارتر شود. به عنوان مثال اگر شرکتی در حوزه دارو و درمان دارید، می توانید با دادن اطلاعات جالب علمی و پزشکی در طراحی اینفوگرافیک، مردم را تشویق به حفظ سلامتی و مصرف محصولات خود بکنید.

به طراحی اینفوگرافیک زیر توجه کنید.

سفارش طراحی اینفوگرافیک


۴) استفاده از مطالب آشنا و خاطره انگیز
اگر در طراحی اینفوگرافیک از ضرب المثل ها و عبارات خاطره انگیز استفاده شود، کنجکاوی مردم را به خود جلب می کند و آن ها را به دنبال کردن موضوع اینفوگرافیک تشویق می کند. در واقع مفهوم ضرب المثل استفاده شده، برای تبلیغ کسب و کار به کار می رود.

همچنین معرفی زندگینامه افراد معروف و موفق ، می تواند روش موثری در یک طراحی اینفوگرافیک جذاب باشد.

در شکل زیر یک طراحی اینفوگرافیک زیبا از زندگینامه استیو جابز آورده شده است.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

آموزش اصول طراحی اینفوگرافیک حرفه ای موفق

۵) استفاده از آمارها
روزانه آمارهای زیادی از مراکز آمارگیری منتشر می شود. مقایسه این آمارها با هم می تواند به نتایج جالبی منجر شود. این روش یکی از روشهای طراحی اینفوگرافیک موفق است.

به عنوان مثال اینفوگرافیک زیر آمار جراحی های زیبایی را بررسی کرده است که موضوعی جذاب برای عموم مردم است.

سفارش طراحی اینفوگرافیک

منتظر سومین و آخرین قسمت مقاله آموزش طراحی اینفوگرافیک باشید .

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی
۱۱
آذر

هفت قاعده مهم در طراحی اینفوگرافیک


شما می توانید برای هر پستی که در وبلاگ ها منتشر می کنید، طراحی اینفوگرافیک انجام دهید. البته طراحی اینفوگرافیک باید خلاقانه و نوآورانه باشد، در غیر اینصورت جلب توجه نمی کند و عملکرد لازم را نخواهد داشت. در این مطلب بیان می کنیم که یک طراحی اینفوگرافیک جذاب ، لازم نیست پیچیده و دشوار باشد. رعایت برخی اصول ساده‌ی طراحی و تولید محتوا برای جذابیت محتوا کافی است. هفت اصل مهم در طراحی اینفوگرافیک را در ادامه بخوانید.

۱) انتخاب یک موضوع جذاب و کلیدی
یک طراحی اینفوگرافیکی زمانی با ارزش است و قابل اشتراک گذاری توسط مخاطبان را دارد که به یک مشکل اساسی و مهم بپردازد. در این راستا ابتدا باید این مشکل انتخاب شود، سپس در خصوص راهکارهای حل آن مطالعه شود. در نهایت اطلاعات به دست آمده باید توسط اینفوگرافیک در اختیار مخاطب قرا بگیرد. برای تاثیرگذاری بیشتر مطلب، بهتر است خودتان را به جای مخاطب قرار دهید.

ابتدا از خودتان بپرسید: مشکلات عمده ای که مخاطبان با آن روبه رو هستند کدامند؟

در گام بعدی موضوعات و عناوین متناسب با این مسایل را شناسایی و انتخاب کنید.

فرمت محتوایی موضوعات اینفوگرافیک اغلب به شکل راهنمایی و دستورالعمل هستند. این راهکارها به شکلی زیبا ، ساده و جذاب به مخاطب انتقال داده می شود. اگر کسب و کار شما توانایی عرضه این راهکارها و حل مشکلات را دارد، حتما در طراحی اینفوگرافی به صنعت خود اشاره کنید.

در طراحی اینفوگرافیکی زیر عنوانی جذاب انتخاب شده و راهکارهایی کلیدی در رابطه با موفقیت در استارتاپ ها بیان شده است.

طراحی اینفوگرافیک

بررسی هفت قاعده مهم در اصول طراحی اینفوگرافیک

۲) به چالش کشیدن وضعیت موجود
تولید محتوایی که وضع موجود را به چالش می کشد نقش زیادی در بالابردن محبوبیت کسب و کار شما ایفا می کند. با رعایت این اصل در طراحی اینفوگرافیک ، مخاطبان به میزان تاثیر گذاری و تخصص شما درکسب و کار پی می برند. به عنوان مثال، طبق مطالعات کارشناسان ، هشتگ هایی که شرایط فعلی کسب و کار را به چالش می کشند، طرفدار بیشتری در شبکه های اجتماعی دارند.

این نوع از تولید محتوا باعث ایجاد بحث و گفتگو در بین مردم می شود و نام برند شما را سر زبان ها می اندازد.

در طراحی اینفوگرافیک زیر آمار فارغ التحصیلان مهندسی در چند کشور بررسی شده است. بر خلاف انتظارات عموم مردم کشوری پیشرفته مثل ژاپن فارغ التحصیل مهندسی کمتری نسبت به ایران دارد و این چالشی در سیستم آموزشی کشور محسوب می شود.

طراحی اینفوگرافیک

منتظر ادامه مطلب باشید . 

برای ثبت سفارش طراحی گرافیک و یا

استخدام طراح گرافیک با شماره

09397725495 تماس حاصل فرمایید . 

منبع : https://graphteam.ir/طراحی-اینفوگرافیک/

  • چاپ و تبلیغات طراحی امور گرافیکی