online design

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

ما کی هستیم و از کجا پدید آمدیم ؟! ما یه تیم گرافیکی باحالیم که تو ساخت و طراحی پروژه های گرافیکی از جمله طراحی و چاپ بروشور ، طراحی و چاپ کارت ویزیت ، طراحی و چاپ تراکت ، طراحی لوگو ، بنر ، عکس نوشته و خلاصه هر چی که به ذهنتون برسه تسلط داشتیم . در نتیجه تصمیم گرفتیم بیایم یه وبلاگ بزنیم تا بتونیم از این طریق نیاز های بازار کار رو برطرف کنیم و البته طراحی گرافیکی با هزینه های باورنکردنی و ارزون رو باب کنیم :)

طبقه بندی موضوعی

راهنمای کامل طراحی لوگو در ده گام

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۲ ب.ظ

گام اول: موضوع و وظیفه برند یا شرکت چیست؟
دوست دارید که هرکسی چه چیزی راجب کارتان بداند؟ اینکه قابل اعتماد هستید؟ حرفه ای هستید؟ خیلی مهم است که در تمام مراحل طراحی لوگو به این فکر کنید که چه مفهومی را می خواهید به مخاطب منتقل کنید. مردم با توجه به لوگوی شرکت شما راجب آن تصوراتی می کنند. تصویر زیر نمونه خوبی است:

طراحی لوگو

یک بار دیگر به لوگو بالا نگاه کنید! چه مفهومی به شما منتقل می کند؟ احتمالا حرفه ای بودن و نوآوری، یک لوگو کاملا موثر و بی زمان (هیچ گاه کهنه نمی شود). ابعادش باعث می شود که براحتی در ابعاد مختلف و در ابزارهای مختلف استفاده شود.

گام دوم: مخاطب
به یاد داشته باشید که نه تنها باید موضوع شرکت را در سفارش طراحی لوگو مدنظر داشته باشید، بلکه نیم نگاهی هم به مخاطب تان باشد. مثلا فرض کنید قرار است یک لوگو برای یک شرکت خیریه که به کودکان کمک می کند طراحی کنید. خب قطعا در این شرکت، مخاطب شما کودکان نیستند بلکه بزرگسالانند. پس باید آن را برای بزرگسالان جذاب طراحی کنید و در عین حال بگویید “ما به کودکان کمک می کنیم”

رنگ ها در این لوگو شاد هستند و آن قسمت دست که دور لوگو را گرفته خیلی حرف ها برای گفتن دارد از جمله پشتیبانی، تعادل پایداری. نهایتا فونت لوگو نشان از حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن دارد. طراحی این لوگو هم در نرم افزار فتوشاپ و هم کورل دراو راحت است.

گام سوم: شکل دادن Shape
احتمالا می دانید که شکل های مختلف (مربع، مستطیل، خط صاف، خطوط منحنی و …) تاثیرات روانی متفاوتی می گذارند؟ به پاراگراف زیر که یک راهنمای سریع درباره تاثیر اشکال مختلف در طراحی لوگو حرفه ای است دقت کنید:

دایره و شکل های تخم مرغی: امنیت و تعادل
بیضی: مدرن و نوآورانه
دوایر متداخل: منسجم و مشارکت و همکاری
مثلث ها یا سه ضلعی ها: قدرت و استقامت
مربع ها و چهارضلغی ها: حرفه ای و توانایی
خطوط افقی: هارمونی و عدالت
خطوط عمودی: تکنولوژی و شیک بودن
خطوط قطری یا مورب: انرژی و پیشرفت
در فتوشاپ به کمک آیکون shape در منوی سمت چپ (علامت مستطیل) و در کورل دراو هم که علامت شکل های مختلف مشخص است.

اصول طراحی لوگو در لوگوی المپیک

طراحی لوگو المپیک

حلقه های المپیک در لوگو معروفش، آنجایی که در هم تداخل می کنند، نشان از همکاری و دوستی دارند که برای یک رخداد ورزشی جهانی بسیار مناسب است.

گام چهارم: رنگ ها
همانند شکل ها، رنگ ها هم از نظر روانشناسی، موضوعات مختلفی به ذهن منتقل می کنند و حاوی پیام های روشنی برای مخاطب هستند. به راهنمای کوچک زیر دقت کنید:

رنگ قرمز: احساس، عشق، هیجان، خشم
رنگ نارنجی: انرژی، تغییر، موفقیت و تغییر شکل
زرد: شادی، خوش بینی، گرسنگی و خوشی
سبز: پول، طبیعت، رشد، حسادت
آبی: هماهنگی، تمرکز، وفاداری، صداقت
بنقش: وفاداری، ثروت، منطق و غیر دنیوی
خاکستری: بی زمانی، عملی بودن، خنثی بودن
سیاه: عقل، قدرت، اعتبار
سفید: تمیزی، خلوص، خنثی بودن و بی گناهی
قهوه ای: طبیعت، ارگانیک، پایداری، راحتی
متالیک: لاکچری، ثروت، کیفیت و پرستیژ

متالیک مانند رنگ طلایی بسیار قدرمند است ولی وقتی بدرستی پیاده نشود، لوگو چیپ و بی مفهوم می شود.

گام پنجم: بی زمانی (همیشگی بودن)
مدها می آیند و می روند، لوگویی که شما طراحی می کنید نباید طوری باشد که مثلا وقتی به آن نگاه می کنیم بگوییم “این که مال سال ۲۰۱۵ هست” پس مواظب باشید که از طراحی های مدی و گرایشی، فونت ها و رنگ های مناسب استفاده کنید.

به لوگوهای زیر دقت کنید:

همیشگی بودن لوگو

گام ششم: اورجینال باشید!
به این فکر کنید که بیزینس شما چه چیزی متفاوت از سایرین دارد؟

گام هفتم: فونت ها را به دقت انتخاب کنید
فونتی که بی زمان باشد ولی خاص هم باشد. سعی کنید فونت را خودتان بسازید. به فونت کوکاکولا دقت کنید. هم نام برند کوکاست و هم یک فونت خاص. اگر کسی حرف C را به این شکل بنویسد، همه به سرعت به یاد کوکاکولا می افتند.

طراحی لوگو کوکاکولا

گام هشتم: تقارن و تحرک را در نظر بگیرید
شکل لوگویی که طراحی می کنید را در نظر بگیرید، ببینید می خواهید که چشم مخاطب به اطراف لوگو بچرخد یا لوگو متعادل و قدرتمند باشد. منحنی باشد و چشم را به یک بخش خاص هدایت کند و نشانگر انرژی و تحرک باشد؟ مثال های زیر را ببینید:

تقارن و تحرک در لوگو

در لوگو بالا، پرنده حالت افقی دارد، متعادل است و تحرک را نشان نمی دهد (مناسب برای شرکتی که می خواهد حس امنیت ایجاد کند مثل شرکت های مالی یا قانونی)

تحرک در طراحی لوگو

در لوگو بالا هم یک پرنده به سمت چپ در حال حرکت است، نا متعادل است و تحرک را نشان می دهد (مناسب برای یک شرکت تکنولوژی یا یک استارت آپ، چون نشانگر خلاقیت و پیشرفت است).

گام نهم: تطبیق پذیری
باید در موقع طراحی لوگو به این نکته فکر کنید که لوگو قرار است کجاها استفاده شود؟

وب سایت
تبلیغات تلویزیونی
کارت ویزیت
شبکه های اجتماعی
بروشور و کاتالوگ

سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که همه جا کاربرد داشته باشند. مثل لوگو اینستاگرام که در حالت های مختلف قابل استفاده است. هم سیاه و سفید و هم رنگی

گام دهم: سادگی
تا می توانید لوگو یا آرم شرکت را ساده نگه دارید. لوگوهای پیچیده به مرور زمان خسته کننده می شوند ولی سادگی هیچ وقت از مد نمی افتد. به آرم شرکت اپل ، گوگل کروم ، فدکس یا مک دونالد دقت کنید.

پس…
هدف و مفهوم بیزینس را مشخص کنید و چند طرح کلی با مداد یا روان نویس روی کاغذ ترسیم کنید. یک نرم افزار طراحی قدرتمند را برای نهایی کردن طراحی لوگو یا آرم شرکت انتخاب کنید. در حال حاضر طراحی لوگو با فتوشاپ Photoshop و طراحی لوگو با کورل دراو Coreldraw قوی ترین نرم افزارها در این زمینه هستند.

منبع : https://sariasan.com/coreldraw-tutorial/tips/logo-design-guide/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی