online design

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

انجام امور طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ - تبلیغات و طراحی پست اینستاگرام - طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی ست اداری - سفارش طراحی - چاپ آنلاین

طراحی آنلاین گرافیک و سفارش چاپ

ما کی هستیم و از کجا پدید آمدیم ؟! ما یه تیم گرافیکی باحالیم که تو ساخت و طراحی پروژه های گرافیکی از جمله طراحی و چاپ بروشور ، طراحی و چاپ کارت ویزیت ، طراحی و چاپ تراکت ، طراحی لوگو ، بنر ، عکس نوشته و خلاصه هر چی که به ذهنتون برسه تسلط داشتیم . در نتیجه تصمیم گرفتیم بیایم یه وبلاگ بزنیم تا بتونیم از این طریق نیاز های بازار کار رو برطرف کنیم و البته طراحی گرافیکی با هزینه های باورنکردنی و ارزون رو باب کنیم :)

طبقه بندی موضوعی

طراحی پوستر تبلیغاتی

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ق.ظ

طراحی پوستر تبلیغاتی |  24 روش خلاقانه

قسمت اول : 5 نکته طراحی پوستر ( در قسمت های بعدی ادامه نکات مطرح می شود )

طراحی پوستر

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی هاست. زیرا می توان قوانین را زیر پا گذاشت. پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات اقراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

تعدادی از آن ها شما را هیجان زده می کند و باعث می شود ضربان قلبتان تند شود مانند پوستر های موسیقی و پوسترهای مناسبتی . تعدادی دیگر، پر از اطلاعات در یک زمینه هستند. بعضی از آن ها اصلا اطلاعات خاصی نمی دهند و فقط ارجاع می دهند به یک مکان یا سایت و یا هرجای دیگر.

تفاوتی نمی کند طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور، طراحی پوستر؛ کلید اصلی ماجرا این است که شما بتوانید یک تناسب بین موضوع، متن، تصاویر و لوگو برقرار کنید. هنگامی که به این تناسب برسید، به یک پوستر تبلیغاتی خوب دست یافته اید.

اولین و قطعی ترین قسمتی که باید مطالعه کنید، شناخت مخاطب و شناخت دقیق محصول است ( محصول یا خدمات یا رویدادی خاص که می خواهید برای آن پوستر طراحی کنید .) سپس مرحله پرداختن به ظاهر است. رنگ ، فونت و گرافیک . برای بررسی این که به چه صورتی کار را پیاده سازی کنید ، باید بدانید که می خواهید چه عکس العملی از مخاطب دریافت کنید . می خواهید مخاطب را هیجان زده کنید ؟ می خواهید به فکر فرو رود ؟ یا می خواهید ...

در ادامه 24 راه خوب و تست شده که پیام شما را به مخاطب ارسال می کند ، آورده شده است .

1- رنگ پوستر تبلیغاتی باید در مخاطب ایجاد انرژی کند
رنگ پوستر تبلیغاتی یکی و شاید اصلی ترین وجه طراحی هستند . رنگ در مخاطب شما ایجاد انرژی می کند، موجب بروز یک رفتار خاص در او می شود و در صورت استفاده صحیح ، می تواند چشمان او را خیره کند. با توجه به موضوع طراحی ، رنگ ها می توانند کاملا جسور ، نامحسوس و یا رومانتیک باشند .

در این مثال ، فستیوال موسیقی ساوانا یک پوستر تبلیغاتی بسیار ملایم و مهربان ارائه کرده که در آن از رنگ های بهاری استفاده شده است . با دیدن این پوستر مخاطب متوجه می شود یک کنسرت در فضای باز اجرا خواهد شد و این کنسرت بسیار جذاب خواهد بود.

ایده بعدی استفاده از قطعه های رنگی است.(به این معنا که رنگ ها با هم مرز مشخص دارند و داخل هم نرفته اند.) برای این کار باید از دو چیز مطمئن شوید. اول این که رنگ هایی که کنار هم استفاده می کنید، هماهنگی لازم را داشته باشند و مطلب بعدی این که ترکیب این رنگ ها بتواند جلب توجه زیادی را برای پوستر تبلیغاتی ایجاد کند.

یک کار خلاقانه دیگر می تواند این باشد که از رنگ های محدود استفاده کنید. به پوستر زیر دقت کنید. می بینید که با استفاده از رنگ های سیاه و قرمز، توانسته یک تضاد فوق العاده قوی ایجاد کند.

طراحی پوستر تبلیغاتی

تضاد رنگ ها در پوستر

2- تایپوگرافی در پوستر تبلیغاتی
به خاطر داشته باشید شما می توانید با فونت های مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید. می توانید برای نشان دادن جدیت، از فونت های بولد ، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمی از فونت های غیر رسمی (سست و لوس) استفاده کنید.

پیشنهاد می شود حداقل از دو فونت متفاوت در کار خود استفاده کنید. یکی برای عنوان و یکی برای متن.

برای ایجاد تاثیر بیشتر، تایپوگرافی را امتحان کنید. در دو تصویر زیر، به خوبی قابل مشاهده است که طراح تا حد زیادی از موضوع غذا، الهام کرفته است. این تصاویر، یک آزمایش تجربی کاملا موفق بوده اند و هدف آن ها این بوده است که مشتری ، پیش از سفارش غذا، بتواند طعم غذای این رستوران را بچشد.

تصویر بعدی یک طراحی هوشمندانه است که توانسته تمام توجه مخاطب را جلب موضوع پوستر کند.

تایپوگرافی در پوستر

تایپوگرافی در پوستر

طراحی پوستر

3- پوستر تبلیغاتی باید سلسله مراتب بصری داشته باشد
یک پوستر تبلیغاتی باید سریعا جلب توجه کند و مخاطب آن بتواند در سریع ترین فرصت ممکن آن را بخواند. شما باید اطلاعات را از لحاظ اهمیت دسته بندی کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید، مانند طرح زیر. اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.

سلسله مراتب بصری در پوستر

4- استفاده از نگاتیو در پوستر تبلیغاتی
ساختن یک تصویر با استفاده از تصاویر دیگر، چیزی شبیه جادو است و می تواند افراد را هیجان زده کند. در پوستر «غذا و شراب ملبورن»، یک تصویر ارائه شده که در آن، شیشه های شراب با استفاده از لبه های یک چنگال طراحی شده است. یکی از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطه ای را که میخواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو(فضایی که در آن چیزی چاپ نمی شود مانند چنگال در تصویر زیر) پر کنیم. این کار باعث می شود به سرعت توجه مخاطب به آن نقطه جلب شود.

متن کوتاه یا تصویر خود را در یک فضای باز نگاتیو قرار دهید ولی آن را پر نکنید.

نگاتیو در طراحی پوستر

5- گزیده گویی در پوستر تبلیغاتی؛ اجزای اضافی را حذف کنید
گاهی اوقات هر چه کمتر توضیح بدهید، بهتر است و می تواند برای مخاطب جذاب تر باشد.

یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. به هیچ وجه از تصاویر اضافه یا کلمات فقط برای زیاد کردن حجم کار استفاده نکنید.

گزیده گویی در طراحی پوستر

به این دو پوستر تبلیغاتی دقت کنید. در جفتشان یک کلمه اصلی نمایش داده شده است که در مرحله اول، آن کلمات توجه مخاطب را جلب می کند. ویژگی این دو پوستر، عدم استفاده از رنگ، تمیز بودن و فونت های ساده است.

با ما همراه باشید تا در قسمت های بعدی به بیان ادامه نکات طراحی پوستر تبلیغاتی بپردازیم .

منبع : http://www.100barg.com/articles/poster-design-methods

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی